duminică, 28 noiembrie 2010

Degustare de vinuri

Nu sunt un mare pasoinat de vinuri in asa fel incat sa ma pricep "tehnic", cu toate ca imi place sa le beau. Cu toate astea nu am putut sa refuz invitatia lui Bart la o degustare de vinuri cu achizitie. Este drept ca nu am cumparat nimic dar am inteles cateva reguli despre degustare in particular si despre vinuri in general. Nu mai pun la socoteala ca am gustat niste sortimente de vin si sub indrumarea lui Bart le-am inteles sensul. Nu radeti pentru ca vinul si implicit strugurii din care se face vinul sunt fiinte vii in felul lor.
Am inceput cu vinurile albe, seci, din diverse regiuni ale hartii viticole a Frantei, au urmat vinurile roze si apoi rosii la fel de seci. Spre final am trecut la vinurile dulci, o minunatie. Am aflat si cum se alege un vin si cam la ce fel de mancare se asorteaza. Am observat si mi s-a explicat ca vinurile albe se savureaza la rece iar cele rosi la temperatura camerei.
Am inteles care este modalitatea de degustare, si anume se inspira si se admira parfumul deosebit, apoi se agita usor pentru ca vinul sa se oxigeneze si sa isi deschida si mai mult varietatea de miresme si apoi se gusta si se pastreaza pe limba cateva momente pentru a simti farmecul vinului.
Sala de dans
Domnul din imagine mi-a facut o descriere absolut fascinanta a particularitatilor modului de producere a vinului pe care il prezenta, un vin dulce absolut deosebit pe care daca vi-l puteti permite (sticla de inalta calitate costa 30 de euro) vi-l racomand cu caldura asortat cu o prajitura de ciocolata si o fata frumoasa sau dupa masa, la o sueta cu prietenii.
Opera Divina (vin rosu incredibil si putin scump)
Janasse
Recomandari mele pentru o seara placuta le gasiti mai sus, doar nu incercati sa va astamparati setea ci sa va bucurati limba savurandu-le pana la ultima mireasma.
Eu si vinurile am fost astazi prezentati oficial iar cunostiinta a fost deosebit de placuta la fel ca si seara.

Niciun comentariu: